۶ هزار و ۷۰۰ مدرسه عشایری در کشور وجود دارد

قصرشیرین- ایرنا- مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور گفت: ۶ هزار و ۷۰۰ مدرسه عشایری سیار، نیمه سیار و ثابت هم اکنون در ۲۷ استان کشور وجود دارد.

محمدرضا سیفی روز سه شنبه در حاشیه افتتاح یک مدرسه کانکسی در منطقه عشایری قصرشیرین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: اکنون ۲۱۰ هزار دانش آموز عشایری در ۱۴ هزار کلاس درس در سراسر کشور مشغول تحصیل هستند که تعداد دانش آموزان عشایری امسال ۱۰ درصد افزایش داشته است.

وی اظهار داشت: استان کرمانشاه از لحاظ عشایر دارای تنوع قومیتی بالایی است که ۹ هزار دانش آموز عشایری دارد و امروز فرصتی شد تا یکی از مدارس کانکسی با عنوان دبستان عشایری شهدای خسروی را در شهرستان قصرشیرین برای دانش آموزان این خطه افتتاح کنیم.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایری کشور گفت: هم اکنون یک هزار و ۳۲۷ مدرسه کانکسی و ۷۵۰ مدرسه چادری در کشور وجود دارد و تلاش بر این است که مدارس چادری را کم و تبدیل به کانکسی کنیم.

سیفی ادامه داد: برای عشایر مدارس کانکسی چرخدار مجهز به پنل خورشیدی و همچنین اتاق استراحت معلم و سرویس بهداشتی بهتر از مدارس سازه ای است چون با کوچ عشایر، مدرسه کانکسی معلم نیز همراه عشایر کوچ می کند و این مدارس راحت جابجا شود.

او گفت: اکنون ما به ۷۰۰ مدرسه چادری و یک هزار مدرسه کانکسی نیازمندیم و از خیران درخواست می کنیم که به جای ساخت مدارس آجری، مدارس کانکسی چرخدار به دانش آموزان عشایر هدیه کنند.

                                                                   

وی ادامه داد: تنها قشری از دانش آموزان در یکسال گذشته در مدارس حاضر شده اند دانش آموزان عشایری بودند چون در مناطقی هستند که ویروس کرونا نبوده و دومین عامل تعداد دانش آموزان کم بوده از این رو مدارس دایر است.

وی برای برگزاری کلاس های درس در ایام نوروز هم گفت: تابع تصمیم ستاد مدیریت کرونا در استان و کشور هستیم.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش کرمانشاه نیز در گفت وگو با خبرنگار ایرنا گفت: هم اکنون آموزش ادامه دارد و در مدارس عشایری معلمان سخت کوش به صورت حضوری در کلاس های درس به فرایند یادگیری و آموزش دانش آموزان مشغول هستند.

ناهید فضلی افزود: از همکاران درون و برون سازمانی و فرماندار و بخشدار و دهیاران شهرستان قصرشیرین که در کنار مدارس یک فضای بازی را برای دانش آموزان فراهم کرده اند و به دانش آموزان انگیزه درس خواندن و یادگیری داده اند قدردانی می کنم.

                                                                                     

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت، چهار هزار دانش آموز دارد که در ۴۸ مدرسه درمقاطع مختلف مشغول تحصیل هستند.  

اخبار مرتبط

سرخط اخبار استان‌ها